Woningcommunicatie: op afstand maar toch met elkaar in contact

Om zelfstandig te blijven wonen, is het niet altijd noodzakelijk dat er fysieke hulp in huis aanwezig is. Dankzij verschillende communicatiemogelijkheden, kan degene die zelfstandig woont, in contact staan met iemand op afstand.

Woningcommunicatie o.a.:

  • Afstandsbediening met grote knoppen
  • Draadloos intercomsysteem
  • Personenalarmering
  • GPS tracker

Een stukje gemoedsrust door gebruik van woningcommunicatie

Met uw mobiele telefoon of tablet uw gordijnen open of dicht doen. Op een scherm zien wie er voor de deur staat en daarmee ook kunnen praten. Dat zijn voorbeelden van woningcommunicatie. Om zelfstandig te blijven wonen, is het dus niet altijd noodzakelijk dat er iemand bij u in huis aanwezig is.

Bel-knop / seniorenknop

Met een bel-knop (pendant) kunt u met één druk op de knop, een spreek- en luisterverbinding tot stand brengen. Zomaar voor een gesprekje, maar ook in geval van nood. Als u op de bel-knop drukt, wordt daarmee direct uw contactpersoon gebeld. Dit kan uw partner zijn, uw zoon- of dochter of zorgverleners. Zij kunnen uw exacte locatie zien en de eerste persoon die opneemt, kan via uw belknop met u praten en indien nodig naar u toe komen of de hulpdiensten inschakelen.

Deur- video- intercom systeem

Met deur- video- intercom systeem kunt u eerst zien wie er voor de deur staat, voordat u besluit de deur (op afstand) te openen. Dit kan toegepast worden op de voordeur van een woning of appartement, maar ook op de centrale toegangsdeur van een appartementencomplex. Een veilig idee voor de bewoner zelf, maar ook voor familie of mantelzorgers, bijvoorbeeld wanneer de bewoner meerdere zorgmomenten op een dag heeft en dus vaak zorgverleners toegang moet verlenen.

Extra mogelijkheden voor woningcommunicatie

Elke deur of raam in en om uw woning kan geautomatiseerd worden. Wist u dat wij hiervoor ook uw bestaande draadloze telefoon kunnen inrichten? Met de telefoon waarmee u belt kunt u dan ook verschillende processen in de woning aansturen. Liever niet de aansturing op uw telefoon? Het is maar net wat in uw situatie het beste past. Een elleboogschakelaar, een robuuste afstandsbediening, of liever via het besturingssysteem van uw elektrische rolstoel? Samen met u bekijken we welke oplossing het meest geschikt is.  

 

Samen met WENQ vormt VICURA een sterk team

Voor de technische installatie en realisatie, werken wij samen met WENQ installatietechniek. Maak gerust een afspraak. Wij nemen graag de tijd voor u.  

VICURA en Corona

Natuurlijk zijn wij er, ook in deze tijden, voor elkaar. Maak gerust een afspraak. Wij houden ons aan de coronamaatregelen.

Aangenaam zelfstandig blijven wonen

Woningcommunicatie is een breed begrip. Van belknop tot en met dwaaldetectie. Voor zowel particulieren als zorginstellingen. Zoveel is mogelijk. Kies de bedieningsvorm die bij u past, VICURA en WENQ maken het mogelijk.

Bediening

  • Afstandsbediening grote knoppen
  • Aangepaste telefoonbediening
  • Omgevingsbesturing

Communicatie

  • Belknop / seniorenknop
  • Video intercom systeem
  • Telefonie
  • IP Communicatie
  • Draadloze intercom
  • Telements

Alarmering

  • Personenalarmering
  • Zorgoproepen
  • Dwaaldetectie
  • GPS tracker

Beveiliging

  • Alarminstallatie
  • Camerasystemen

Hulp nodig bij het kiezen?

Neem dan contact met ons op. Onze experts staan voor u klaar!

024 – 355 35 93

Woont u in de regio Nijmegen?

Dan is VICURA uw adviseur voor persoonlijk advies voor meer mobiliteit.

Graag adviseren de experts van VICURA u bij het maken van een persoonlijke keuze waar u echt blij van wordt. Wij bieden u de zekerheid van de beste koop. Maak een afspraak zodat we samen de tijd hebben voor een goed (advies)gesprek.

Heeft u een vraag?
Stel deze gerust.

13 + 4 =

Advies

Wij adviseren u graag over onze producten en diensten. Wilt u meer weten over een product? Of wilt u thuis (in de regio Nijmegen) advies over een bepaald product? Neem dan contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden. Bel 024 355 35 93 of mail info@vicura.nl.

Werkplaats

In onze eigen werkplaats repareren professionele monteurs uw scootmobiel, rollator, rolstoel of ander hulpmiddel. Zo kunt u bij ons terecht voor service- en onderhoudsbeurten. Bovendien realiseren wij vakkundig technische aanpassingen op maat.

Reparaties bij u thuis

Niet alleen in onze eigen werkplaats worden reparaties, aanpassingen of onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Woont u in de regio Nijmegen? Onze technische dienst kan ook bij u thuis of op locatie komen. De professionele monteurs van VICURA zijn uitgerust met moderne en veilige apparatuur.

Haal- en brengservice

Is uw scootmobiel, rollator of ander hulpmiddel toe aan een onderhoudsbeurt? Of moet deze gerepareerd worden? Niet iedereen is in de gelegenheid het product naar onze werkplaats te brengen. Dan kunt u gebruik maken van onze haal- en brengservice in de regio Nijmegen. Informeer naar de mogelijkheden. 

Service en garantie

Wij geven om onze klanten en om onze producten. Wij doen dan ook ons uiterste best om producten in topconditie te leveren. Het kan voorkomen dat er een met het product iets gebeurt. U heeft dan garantie. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan dragen wij kosteloos zorg voor reparatie of vervanging.